Thok Bloodthirsty

Moderátor: Kamenitxania

Odpovědět
Uživatelský avatar
Annakunda
Příspěvky: 316
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Thok Bloodthirsty

Příspěvek od Annakunda » sob 04. led 2014 1:39:31

Thok Bloodthirsty


je jedenáctý boss v Siege of Orgrimmar. Tato přerostlá ještěrka drží tři přátelské NPC v zajetí a váš raid je bude muset v průběhu boje osvobodit. Bohužel pro NPC, jakmile jsou free a happy, Thok je požírá, získá jejich schopnosti a bude je využívat proti raidu.
Boj proti Thok Bloodthirsty má dvě fáze, které se několikrát střídají. To znamená, že zatímco jedna z fází zůstává stejná po celou dobu boje, další je ovlivněna apetitem bosse a tím, co mu my nabídneme jako první chod, když sežral NPC a má jeho schopnosti.

Phase One je fáze, která začíná boj s ještěrem, váš raid musí bojovat proti Thok, který používá řadu schopností proti raidu. Konec fáze je ovlivněn činností raidu ( když se nedaří ukončit fázi a ta trvá příliž dlouho, vede to nakonec k wipe).
Druhá fáze je přechodová fáze, během které Thok již není tankovatelný, takže i Páčka má smůlu, boss se fixuje na náhodné členy raidu. Během této fáze raid bude muset uvolnit jednu ze tří přátelských NPC (Akolik, Gorai a Montak), což nakonec přivodí tomuto NPC smrt tím, že ho Thok sežere a fáze skončí. To způsobí, že váš raid znovu vstoupí do fáze jedna, jen s tím rozdílem, že schopnosti Thoka budou poněkud ovlivněny NPC, které předtím zabil ve fázi druhé.

Toto střídání fází pokračuje, dokud nejsou uvolněny všechny 3 NPC (ano, váš raid bude muset projít maximálně 8 fází). V tomto okamžiku se raid jakoby zasekne ve fázi 2, ze které není úniku, buď my, nebo ještěrka.


1. Několik slov o obecné strategii

Jak jsme již vysvětlili výše, a jak jsme si zopakovali níže, setká se váš raid se třemi různými variantami Phase One, pokaždé s mírně odlišnými schopnostmi bosse. Váš raid si může zvolit pořadí variant Phase One , jak jsme si jíž několikrát řekli .
Všimněte si také, že pravděpodobně nenastane případ, že by váš raid zabil bosse dříve, než si projdete všechny 3 variace Phase One.


1.1. Ideální Variace Phase One

I když jsme dosud nevysvětlili jakékoliv schopnosti každé Phase One, domníváme se, že je důležité zdůraznit hned ideální pořadí pro Phase One.
Důrazně doporučujeme, abyste dodrželi pořadí Akolik, Gorai, Montak, tím vám slibujeme, že to bude nejjednodušší způsob jak zabít ještěrku. Vlk taky sliboval a jak to dopadlo


2. Phase One

Phase One je fáze, ve které boj začíná a fáze, do které se Thok vrátí do po každé fázi dvě (i když s poněkud upravenými schopnostmi).


2.1. Schopnosti

Fearsome Roar je čelní kuželovitý útok, který způsobuje stacky debuffu, každý stack zvyšuje damage taken o 25%. Tato schopnost vyžaduje střídání tanků.
Tail Lash je útok ocasem, kterým Thok mrská, uděluje velké množství fyzické damage hráčům stojícím za ním + omráčení po dobu 2 sekund.
Shock Blast pravidelně se vyskytující vysoké množství nature damage do náhodných členů raidu.
Deafening Screech damage do celeho raidu, kterou Thok pravidelně používá. Bude používat tuto schopnost stále častěji jak Phase One pokračuje, a čas, kdy bude proveden další útok se nám zobrazuje díky energy baru bosse ( ten nemá žádný další jiný účel v boji ). Kromě velmi vysoké fyzické damage tato schopnost také přeruší hráčům cast.
Bloodied je debuff, který hráči obdrží, když jim klesnou HP pod 50%. Debuff nemá vůbec žádný účinek, ale jeli minimální počet členů raidu (5 z 10-man a 15 v 25-man) s tímto debuffem do 10 yardů od sebe, Thok vstoupí do druhé fáze.


2.1.1. Variace schopností ve fázi jedna

Na základě osvobození jednoho z NPC se mírně změní některé schopnosti bosse pro fázi jedna. Konkrétně se jedná o Fearsome Roar a Shock Blast , které budou nahrazeny těmito schopnostmi :

• Při osvobození Akolik se stane následující.
o Acid Breath nahrazuje Fearsome Roar . Acid Breath je také čelní kuželovitý útok, ale tentokrát s Nature damage a postižení hráči budou získávat stacky debuffu, který jim sníží jejich armor o 20% za stack.
o Corrosive Blood nahrazuje Shock Blast . Je Nature damage na náhodné členy raidu s 30ti vteřinovou DoT na nich

• Pokud váš raid uvolní Waterspeaker Gorai , stane se následující
o Freezing Breath nahrazuje Fearsome Roar . Mrazící dech je také čelní kuželový útok, ale s Frost damage místo shadow. Také aplikuje na hráče stackující se debuff. Pátý stack hráče zamrazí do kusu ledu a členové raidu musí takto postiženého hráče z ledu vysekat co nejrychleji, neb takto uvězněný hráč ztrácí každé 2 vteřiny 5% svých HP.
Icy Blood nahrazuje Shock Blast . Icy Blood uděluje náhodným členům raidu Frost poškození a 15ti vteřinovou DoT. Pátý stack hráče zamrazí do kusu ledu a členové raidu musí takto postiženého hráče z ledu vysekat co nejrychleji, neb takto uvězněný hráč ztrácí každé 2 vteřiny 5% svých HP.

• Pokud váš raid uvolní Warmaster Montak, stane se následující.
o Scorching Breath nahrazuje Fearsome Roar . Spalující dech je také čelní kuželový útok, tentokrát jako fire damage. Na postižené hráče se aplikuje stackující se dotka.
o Burning Blood nahrazuje Shock Blast . Burning Blood je fire damage na náhodné členy raidu, na jejichž umístění se objeví škodlivá void zóna.



2.2. Strategie

Strategie pro Phase One závisí na tom, ve které variaci se váš raid nachází. Nejprve si představíme některé společné taktiky pro Phase One, poté se budeme zabývat každou variantou zvlášť.


2.2.1. Společná taktika pro Phase One

Existuje několik společných prvků, které jsou sdílené mezi všemi variantami Phase One.
Prostředek pro zadávání druhé fáze je stejný, a je důležité pochopit, jak to funguje. Ve snaze donutit Thok vstoupit do fáze dvě, se musí minimální počet členů raidu, kteří jsou ovlivněni debuffem Bloodied shromáždit na jednom místě. Samozřejmě, že předpokladem je to, že minimální počet hráčů (5 v 10-man a 15 v 25-man tento debuff mají, ale to je něco, co opravdu stane díky dostatečně zvýšené škodě (způsobené zvýšenou frekvencí Deafening Screech ).
Raid by měl být nastackován pohromadě ve všech Phase One variantách, kromě případů, kdy osvobozujete Montak. Vedou nás k tomu hned dva pozitivní účinky této strategie. Prvním z nich je, že raid lze snadněji léčit, a druhá je, že váš raid bude automaticky tlačit Thok aby vstoupil do druhé fáze, jakmile bude dostatečný počet hráčů pod 50% zdraví (což vzhledem k tomu, že léčení je posíleno díky možnosti AOE healu , nevstoupíme do fáze příliž brzy, ale opravdu až tehdy, kdy bude raid dostávat škody neslučitelné se životem a silou healerů.).
Je důležité, aby raid vždy stál po bocích Thok, a nikdy před nebo za ním. To je proto, že Thok dává kuželovité útoky jak před tak i za sebe v průběhu všech variant fází One.
Každá Phase One varianta vyžaduje střídání tanků, mechaniky jsou velmi podobné. Ve všech případech je to debuff, který vyžaduje střídání tanků a vztahuje se na všechny cíle v kuželu před Thok, takže off-tank musí zůstat stranou od tohoto kužele, než nastane čas na taunt.
Vaši healeři budou muset být připraveni léčit velké množství damage, která jde do celého raidu díky Deafening Screech. Vzhledem k zvyšující se četnosti těchto útoků by měly být použity healerské a obranné cooldowny. Je důležité, aby žádná z těchto abilit, pokud vyžaduje channeling nebyla kouzlena v době Deafening Screech, aby se zabránilo jejímu přerušení. To je důležité zejména pro healery. Je také třeba poznamenat, že damage raidu je doplněno v každé variaci fáze jedna nějakou formou nevyhnutelné škody na náhodné členy raidu.



2.2.2. Základní Phase One

Jak jsme uvedli výše, v této fázi by váš raid měl dělat následující věci:
• ujistěte se, že tvář a ocas Thok nejsou směrem k raidu;
• celý raid je naskládán pohromadě (vedle Thok);
• tanci se pravidelně střídají v tankování ještěrky;
• healing rostoucí raid damage způsobené Deafening Screech , stejně jako damage z Shock Blast .
Za předpokladu, že váš raid se po našem doporučení stackuje pohromadě, pak Thok vstoupí do druhé fáze, jakmile damage raidu začíná být příliš vysoká. Chcete-li prodloužit dobu trvání první fáze, měli byste začít používat obranné cooldowny, jakmile časový interval mezi Deafening Screech klesne pod 7 sekund.


2.2.3. Phase One: Akolik verze

Pokud váš raid uvolní Akolik, v následné fázi Acid Breath a Corrosive Blood nahrazují Fearsome Roar a Shock Blast .
Strategie pro tuto fázi zůstává téměř totožná se základní Phase One strategií. Corrosive Blood je DoT, takže healeři budou muset dávat pozor na takto zasažené hráče zejména při Deafening Screech.


2.2.4. Phase One: Gorai verze

Pokud váš raid uvolní Waterspeaker Gorai, v následné fázi Freezing Breath a Icy Blood nahrazují Fearsome Roar a Shock Blast . Zatímco strategie zůstává většinou stejná jako v základní fáze One, přesto tam jsou dva pozoruhodné rozdíly.
Za prvé, vaši healeři budou muset věnovat zvláštní pozornost členům raidu, kteří jsou postiženi Icy Blood, zejména při Deafening Screech, protože zdraví těchto hráčů by mohlo klesnout nebezpečně nízko.
Za druhé, vaši DPS hráči budou muset vysvobodit zamražené hráče do kusu ledu. Tyto ledové pasti mají nízké HP, ale jelikož damage do takto uvězněného hráče je poměrně vysoká, musí to být provedeno velmi rychle. Hráče, kteří jsou uvězněni lze léčit, a healeři by se měli ujistit, že tito hráči neumírají. Na rozdíl od většiny kouzel tohoto druhu, hroby nemají žádný druh AoE efektu, a nedávají damage do okolních hráčů, takže stackování zůstává zcela životaschopné během této fáze.


3.2.5. Phase One: Montak verze

Pokud váš raid uvolní Warmaster Montak , v následné fázi Scorching Breath a Burning Blood nahrazují Fearsome Roar a Shock Blast . Strategie zůstává velmi podobná strategii pro základní Phase One s jedním významným rozdílem.
Ohnivé void zóny, které zůstávají po hráčích, když jsou zasažení Burning Blood dělají tuto fázi bez možnosti být nastackovaný pohromadě, takže je také náročnější na heal. Což bude také vyžadovat určitý stupeň koordinace pro vstup Thok do druhé fáze. Navíc bude potřeba přesouvat samotného bosse a to opakovaně, aby se zabránilo damage hráčů ze škodlivých fire void zón.
Celkově je tato variace Phase One nejtěžší.



4. Phase Two

Druhá fáze začíná vždy, když je minimální počet členů raidu ovlivněn Bloodied debuffem a tito hráči jsou od sebe vzdálení maximálně 10 yardů a trvá až do doby, než raid uvolní NPC a Thok je zabije.


4.1. Schopnosti

Během této fáze má Thok dvě schopnosti. Vybere si náhodného člena raidu, zafixuje se na něj a jde k němu. V průběhu fáze je Thok ovlivněn Blood Frenzy , která způsobuje smrtící zranění všem hráčům, kteří jsou v krátkém kuželu před ním.
Thok zůstává fixován na stejného hráče po dobu 12 sekund, po této době změní cíl. V průběhu fáze se rychlost jeho pohybu zvyšuje, takže po chvíli se stane nemožné mu utéci.
Je důležité pochopit způsob, jakým Thok vybere svůj cíl, protože tento proces není zcela náhodný. Na začátku se bude Thok fixovat pouze na hráče, kteří jsou více než 20 yardů od něj. Z těchto cílů se Thok nejraději fixuje na nejvzdálenějšího hráč od něj, která vypadá, že roste s každým novým zafixováním. Takže Thok s největší pravděpodobností zvolí hráče nejdál od něj v okruhu 30 yardů pro první fixování, nejvzdálenějšího hráče v okruhu 40 yardů pro druhé fixování a tak dále. Tato pravidla nejsou přesně vytesané do kamene a boss se rozhodne někdy fixovat na někoho, kdo je v rozporu s těmito pravidly, ale zdá se, že se vyskytují nejčastěji.

Jakmile začne fáze, add nazvaný Kor'kron Jailer vstoupí do místnosti. Tento add nemá žádné skutečné schopnosti, o kterých by bylo potřeba mluvit ( má standardní dočasný Enrage efekt, který činní jeho melee útoky poněkud nebezpečnými) a po jeho smrti z něj vypadne klíč. Tento klíč může být použit k odemknutí jedné ze tří klecí, které lze nalézt v místnosti, ve kterých jsou v zajetí tři přátelské NPC, o kterých jsme mluvili již výše. Hráč, který vezme klíč, může odemknout klec dle svého výběru. Jakmile bude klec otevřena, NPC, které bylo uvnitř provede svůj krátký hrdinný výstup a po uplynutí této doby bude pohlcen bossem (který přestane honit svůj cíl, na který byl zafixován) a okamžitě po tom se spustí Phase One.


4.2. Strategie

Strategie pro tuto fázi je velmi jednoduchá. Jakmile to začne, každý by se měl pohybovat od Thok v přípravě na situaci, že bude vybrán jako první cíl fixace. Jakmile si zvolil cíl, hráč by měl běžet od bosse předvídatelným směrem, zatímco zbytek raidu se musí ujistit, že je mimo cestu bosse a jeho cíl.
Nejlepší způsob jak tuto fázi zvládnou je zajistit to, že pohyb bosse budeme určovat my a né boss. K tomu nám poslouží nastavit si na dvou místech v místnosti 2 značky cca 50 yardů od sebe a kittovat pak bosse mezi nimi. První fixovaný hráč by měl vzít bosse na trasu A, zatímco ostatní členové raidu by měli být připravení ho vzít do bodu B. To umožňuje raidu mít volný přístup ke zbytku místnosti.
Kor'kron Jailer by měl být nabrán tanky, jakmile se objeví a všichni vaši DPS hráči by se měli do něj obout a co nejrychleji ho zabít. Po tomto určený hráč oloupí mrtvolu o její klíček a otevře klec dle vašeho výběru.
Je možné DPSkovat Thok v této fázi na úkor jejího prodloužení, když to může být v některých případech výhodné, musíme ještě vidět dobrý důvod, proč neukončovat tuto fázi tak rychle, jak jen to je možné.


5. Heroism / Bloodlust / Time Warp

Doporučujeme používat Heroism / Bloodlust / Time Warp na začátku boje. To je hlavně proto, že není žádný zvláštní důvod nechávat použití na pozdější dobu, a využít u všech členů raidu jejich cooldowny na začátku je velmi výhodné.



6. Shrnutí

V této části velmi stručně shrneme, co hráči patřící do každé ze tří rolí musí udělat v průběhu tohoto boje.


6.1. Tanci

• Tankovat Thok takovým způsobem, že ani hlavu, ani jeho ocas není směrem ke členům raidu.
• Pravidelně se střídejte v tankování bosse a když zrovna netankuji, zůstávám mimo dosahu jeho čelních kuželovitých útoků.
• Naberte a tankujte adda Kor'kron Jailer ve fázi druhé.


6.2. Healeři

• Buďte připraveni léčit rostoucí damage celého raidu z Deafening Screech a ujistěte se, že není třeba channeling spell, když končí Deafening Screech.
• Dejte si pozor na kombinované poškození Deafening Screech a Shock Blast (nebo schopnost, která ji nahrazuje).


6.3. DPS

• DPS Thok.
• Ničte a osvobozujte hráče z ledových pastí.
• Zabij Kor'kron Jailer během fáze dvě.


6.4. Každý

• Během boje nestojím před a za bossem, pokud nejsem tank.
• Kite Thok v rozumném směru, pokud jsi zaměřen na během fáze dvě.
• Dejte si pozor na ohnivé void zóny , které jsou během Montak Phase One.



7. Učení Boje

Struktura tohoto setkání umožňuje vášemu raid velmi snadno vyzkoušet všechny možné mechaniky a fáze, což znamená, že můžete cvičit každý jednotlivý aspekt.
Chcete-li vynutit vstoupit Thok do fáze dvě předčasně, jednoduše řekněte healerům, aby každý, kdo dostane damage pod 50% HP šel k sobě a tak byste měli být schopni vstoupit do druhé fáze dříve ( Myslím, že nám to není potřeba říkat a budem trénovat hlavně fázi 2). To vám umožní procvičit kiting bosse, aniž by museli projít několik minut Phase One pokaždé.
Podobně, jelikož Montak Phase One je nejtěžší a doporučujeme ji dělat jako poslední, cvičení je důležité. Takže můžete jednoduše vybrat Montak jako první NPC k osvobození a provést několik pokusů, takže se každý může seznámit s tím, jak fáze funguje.


Naposledy oživil Annakunda v sob 04. led 2014 1:39:31
Obrázek Obrázek Obrázek


Monk tank, to je něco jako pyrotechnik, jakmile ho uvidíš utíkat, snaž se ho předběhnout, protože to už jde opravdu o život.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host